söndag 5 februari 2012

Mitt Kina...

Hej där borta i kylan......
Jag kan nästan känna ända hit, hur kallt ni har. Får alla dessa vinter/frost/is bilder från er och för mig är det jätte vackert, men kallt.....
Jag lovade några bilder från just Mitt Kina. Mitt Afrika kommer ni nog troligen aldrig få se från min sida, då vi inte är lockade av denna del av Världen, men man ska aldrig säga aldrig! Det som lockar mig och även mannen är dock Asien. Varför? Jag kan nog inte riktigt förklara varför utan bara att det är en helt fantastisk och annorlunda del av just Världen. Varje ställe är så olikt de andra, språket, tecknen, men framförallt arkitekturen och historien. Bilderna får tala för sig själv, men jag börjar med det mest fantastiska någonsin, Kinesiska muren.

Vilken känsla......

De svartvita bilderna tog jag första gången vid muren, 11 år sedan. Torget är det kända Himmelska fridens torg.

Detta är också så mycket Kina för mig, alla dessa röda lampor. Vidare till Xian och terrakotta soldaterna och även staden.

Kineserna gräver fortfarande efter soldater och det finns inget liknande i hela Världen.
Staden Xian, så grå men så Kinesisk. Ett av mina favorit kort, den gråa staden med denna färgklick i. Kortet har jag inte gjort något med.

Så här ser det verkligen ut, på en helt vanlig gata i Xian.

Stadsmuren på kvällen, magiskt....

Mer Kina....

Maten...
Möten....
Hongkong.....


Älskar Mitt Asien. Svensk sommar, vilken lycka att man får uppleva båda! Ett stort LOVE....


Kram till er alla...

// Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar