onsdag 11 januari 2012

Januari 2

Hej vänner....
Här kommer ett litet extra inlägg denna månaden, bara för att jag känner för det! Blir nog lite blandat, från här och där, men det är just så jag känner mig nu, lite snurrig! Charlie Sheen sa idag till en tidning : Jag är inte galen längre! Nu kanske det är jag som är det i stället! Något som är galet för att vara mig, är att jag idag helt plötsligt längtade till snö??? Brukar ju så gott som aldrig hända men......se på bilderna, så underbart! Känn den friska kalla luften....är det verkligen jag som säger detta??? Jag som älskar värme och fryser när tempen är under +10.....

Men....nu är det ju så att jag inte har någon snö här, så jag får sitta och njuta av snön från förra året. Det känns ändå som det var läääännnggggeeee sedan......
Jag hoppar direkt till julen som var. Här kommer några kort på hur det kan se ut!

Kanske denna gran nästa år? Resten av korten råkade jag ju trixa bort! Hmm....

Sedan är det ju detta med tidiga morgnar...är det verkligen mänskligt att kliva upp 05.45.....klockan ringer och jag är helt slut.....Det som ändå är riktigt mysigt är att jag varje morgon äter frukost med barnen och då är det inte jäkt utan en riktigt mysig stund. I bland när jag läser mail från er, eller andra bloggar, så känns det som livet är en "transport sträcka". Det är helgen och sommar semestern som gäller, men onsdagen i mitten av februari då??? Varför inte boka in lunch med mannen då? eller en bio med bästa vännen en torsdag mitt i veckan? Detta är livs kvalitet! Här piper jag om att jag är trött! Jag tänker ofta på mina vänner som oxå är "kärringar" i år och även några "kärring" +. Många av er har ju små mini människor....hur orkar ni? Vaken mest hela nätter och på dagarna. Visst minns jag denna tid och uppskattar verkligen nu när man får sova hela nätter, och ändå piper jag att jag är trött...Så här söta var ni för något år sedan.....

Självklart får man något alldeles fantastiskt när det är dax! Typ påsar under ögonen mm mm....
Ha ha, skoja bara.....dessa små underbara liv!

Så massa med rosor till er mammor som kämpar med sömn och små bebisar......
När jag för över 10 år sedan fick mina små så hände det oxå något med huden? Jag som alltid har tvättat mig mig Dove tvål??!! i ansikte och använt de billigaste krämer jag kan hitta, kan helt plötsligt känna, vad händer ?? Tänkte nog att allt var samma sörja....men ack vad fel jag hade! Nu 10 år senare, har provat massor med krämer, men fler och fler rynkor framträder, fast de lovar inga rynkor på paketet, ha ha....Fick förra året i present, en Dermalogica kräm till ansiktet som var underbar. Underbart är dyrt. Så jag gick på en liten billigare variant i somras. Emma S hud serie.

Den var ok, men ledsen Emma, det blev några nya från Dermalogica....Här har jag fastnat för en superbra ögonkräm. Fick ett prov i det lilla kittet när jag flög en gång, och detta måste vara bästa reklamen någonsin, man blir fast!

Dessa beställde jag och titta så fint de hade packat dem??? Slut på frigolit??? Detta är inget skämt, de hade packat allt med popcorn?.....

Smink. Japp, det köper jag mycket sällan men när jag väl gör det får det oxå bli dyrt! Om nu sminket ska vara till sin fördel.....

Vissa tar ju även till kniven för skönhet, och lite annat trix, men här är inte jag - än......
Man ser ju ibland bilder på folk som har gjort något ingrepp och det ser ju inte så snyggt ut första veckan direkt. Tänker på en kompis här som gick med mannen till ett koppning ställe. Detta är mycket vanligt här och ska ju vara bra för mot spänningar eller andra åkommor.
Micke var så spänd att de fick sticka hål på huden under koppen......urk....

I dag hjälpte jag sonen med sin läxa som handlade om Chinese Dynasty. Detta är så helt otroligt att för så många 1000 tals år sedan var de redan så långt framme i tiden med, det mesta känns det som. Jag kollade tillbaka i mitt fotoarkiv om just Kina, när vi var i Xian, jag och två vänner. Jag kommer göra ett helt fotoinlägg om detta, bara för jag känner att det känns som man är i en helt annan värld, det är så fascinerande! Nu ska ni få se en serie av kort som ni troligen knappast har sett, förutom ni som har varit i Asien. Det är dessa byggställningar i bambu. De ska måla om vårt hus, så pinne efter pinne, sätts upp tills det blir en ställning. Kolla in!

Här börjar de, de svarta som hänger från byxan är snörena som bambupinnarna binds ihop med

Nu börjar bygget uppåt. Vi har 15 våningar i vårt hus!

Mer pinnar byggs på....

Här är numera min utsikt från mitt köksfönster...

Eftersom vi har stora fönster så får man oxå tänka till, när man tex kliver ut från duschen. Jag brukar klä på mig i sovrummet, men hoppla, där hänger en kines utanför fönstret!!! Vill inte ha på mitt samvete, att någon har trillat ner pga av synen av mig !!!

Nu börjar det bli klart.

Här högst uppe ser ni en liten gul prick = en byggnads arbetare.

Hela huset är klart och har även tunt tyg omkring sig. Tyget skyddar mot vind och smuts. Det gäller verkligen att inte vara rädd för höjder. Sista raderna för denna gången består av ett godis tips! När jag var yngre älskade jag dessa snusklubbor. Nu har de gjort dessa klubbor men med utan pinne, så bara en rund, hård, underbar karamell. Ida tog med massor till Thailand, Tack snälla....jag går och smygäter varje dag....Familjen har också smakat men, blääää...sa alla, tur för mig...får jag behålla dessa för mig själv...

Nu ska vi snart fiar kinesiska nyåret, galet stort, men det får ni höra mer om nästa gång. Ta vara på varandra och sköt om er så gott!

// Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar