söndag 10 augusti 2014

Juli 2014

Hej vänner

Sommar sommar....vilken underbar Svensk sommar det har varit, eller hur? Fösta veckan vi var i Sverige var det dock lite regn och morgon tempen var ca 14 grader, då tänkte man, nej inte en kall regnig sommar - som vanligt. Men ack vad fel man hade och det blev ju sol, sol och värme:)

Som de flesta andra har vi bara njutit av sommaren.....här kommer det lite bilder.


Mina underbara promenader i ottan... svårt att ställa om tiden...

Dotter har fyllt år och ville ha dessa gröna gubbar att mumsa på.

Sonen tog mod till sig och klippte av de långa håret.

Min mor var nyopererad så man fick agera sjuksyrra oxå :=)

Min syster och sambo har köpt nytt hus, en liten gård och på gården har grabbarna det riktigt kul! Sonen älskar att hänga här...



Många hästkrafter och djur att hänga med... En liten kalv kom under natten när vi kom så den var väl ca 6 h när vi såg denna lilla krabat ( hittade inget kort på den)

Första v i Sverige hade min stad SM, massa olika grenar. Här kör de jetski i "min" sjö.

Vattenpolo i viskan, och DET var kallt! Vi stod och tittade i vinterjackor och de hade bara badkläder på sig, brrrrrrr....

Lite barnarbete, ska man tjäna extra pengar i vår familj då får man oxå göra något, sonen klippte gräset - en gång, sedan fick mor göra det, utan att tjäna pengar:(

Årliga tältningen, kidsen slog upp 3 tält och sov som vanligt inte många timmar denna natt.
Mannen kom några veckor senare än vi och fick en tidig födelsedags present, en kajak:) Det blev flera turer med denna gula sjönhet.


Vänner mina kära vänner....försöker få till så många träffar som möjligt...



Fiskelycka....

Polkagrisarnas stad - Gränna.


 Underbara bäst Västkusten...



Lars Winnerbäck i ett underbart Varberg. Aktiva sonen som vill prova på det mesta.


Sista veckan körde jag ett prova på pass spinning som min kära vän Sabina höll då hon övar inför instruktörs utbildningen i just spinning, heja och lycka till min vän. Hon ska hålla till på Svensson gym för er som vill spinna med denna glada dam.


 Detta var lite av vad man hinner med under 4.5 vecka i Svedala. Jag säger det igen som jag nästan tror alla sagt i sommar - vilken underbar sommar!
Första två veckorna åkte vi på Semester nr 2, mer om detta i nästa inlägg.

Sköt om er alla // Lena



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar