torsdag 30 december 2010

Thailand-Jul 2010

Hej igen...

Nu känns det som man bara ska skriva om ännu en vanlig solsemester efter alla känslor från Kambodja. Här kommer fortsättningen av vår semester, vi flög vidare från Kambodja till Phuket, Thailand. Här har vi vunnit boende i en vecka i en mycket lyxig lägenhet. Vinsten är inte ovanlig då de vill att man ska gå på ett möte och sedan ev. köpa en andel i lägenheten, vilket man inte är tvingad till och vi av satte 2 timmar och blev bjuden på frukost inför mötet. Vi köpte aldrig något men njöt av vinsten. Lägenheten låg mitt i smeten i Patong, en liten tvärgata till Bangla Road. Här på "vår gata" låg bla. baren grabbarna grus, en svensk bar för ungdomar, här var det party kan man säga.........olla lllaaaaaaa..............

Med bubbel bad på balkongen..............

Det tog dock flera dagar innan man kunde njuta av lyxen efter Kambodja, men människan kan anpassa sig fort. Utsikten, nja..........disco hela nätterna men efter natt två blev detta som en en liten vaggsång, ha ha..............

Vi har ju varit här ett antal gånger och känner till det en del så vi hyrde en bil några dagar, gula faran.............Vet inte vad jag var räddast för, bada i havet med dödliga maneter eller åka i gula faran där man såg igenom golvet, rost. Men vad gör man inte för sonen som ville åka coolt!

Vi åkte runt de första dagarna på olika stränder, åt gott och bara vilade. Tog en heldag med denna motorbåt som gick fort, till olika öar, snorklade och upplevde. Thailands vatten är ju bara så helt fantastiskt även om det börjar bli mycket turister även på dessa små paradis öar. Man kan tro att jag har lagt till färg i vattnet men jag har inte gjort något med dessa kort! Vackert!


Efter några dagar får jag ett mail från min kära bror, vi kommer ner! Detta höll vi hemligt för barnen till de stod en dag på stranden. Hämtade i gula faran. Vi badade, solade, åt gott och bara umgicks. Självaste julafton hyrde vi en sådan här "lång båt"och var ute och snorklade hela dagen.
Fiskar i massor...........

På kvällen tog jag och brors dotter Ida en ansikts behandling, har ingen större erfarenhet av detta men detta var den bästa jag har varit på. Huden blev silkes len och massage fick man på köpet i en mycket trevlig miljö. 65 min för 95 kr, inte helt fel. På kvällen avnjöt vi en middag på Hard Rock. Detta var vår julafton, och alla var mycket nöjda. Vi hade också beställt och fått ett kilo smågodis som vi snart hade knaprat i oss. Bristvara annars. Vi njöt så mycket så vi förlängde resan några dagar, och åter igen sol och bad. Vi är mycket noga när vi kommer ner med våra ljust grisrosa kroppar att smörja in oss. körde solfaktor 50 första dagarna och gick över till 20 de sista, men så blev vi inte brända heller. Thailand är något av ett paradis för oss, man möter så mycket olika människor. Hoppas ni inte känner mannen på bilden, vill bara visa att det finns alla olika stilar................


Med detta säger jag GOTT NYTT ÅR och om ni vill så får ni gärna följa min blogg resa nästa år,

Kram till er alla / Lena

1 kommentar:

  1. Låter som ett rätt mysigt avslut på ett upplevelserikt år!

    Gott Nytt år till dig och de dina!

    Kram från ett snöigt och kyligt Gråbo!

    SvaraRadera