fredag 26 juni 2009

Världen i sorg...

Lördag idag den 27 juni. Värden är i sorg. En av vår tids största popkung är död.
Jag skulle skoja till det lite med mitt tidigar inlägg och skicka en hälsning från familjen Jackson med munskydd, detta känns inte så kul längre!

Jag är en av dessa lyckliga människor som har fått se MJ live, Eriksberg den 26 juni 1988.
Som alltid gav han en otroligt bra konsert. Jag är helt övertygad om att han skulle göra en repris som heter duga, om han fick chansen i London som det var bokat.
Jag hör också till dessa människor som tror han är oskyldig till sexuellt övergrepp mot barn. Detta får vi dock aldrig något svar på. Han anklagades på 10 punkter men friades på alla. Alla vill ha pengar!

MJ, fick han någonsin njuta av sin framgång? Känns inte så. Ständigt sökande efter att bli vit, uppvuxen bland 10 syskon, krav, kändis, anklagelser mm mm. Inte konstigt att man blir lite koko till slut.

En sak som är säker, han är vår största pop kung någonsin! Michael Jackson och Elvis.

1982 släppte han Triller som blev/är det bäst säljande almbumet någonsin i värden, hittils, det säger väl något.

Vila i frid, från ett av alla fans

1 kommentar:

  1. Ja det är märkligt att ett övertal av kända begåvade människor rycks i från oss i förtid.

    SvaraRadera