fredag 16 november 2018

Oktober / November 2018

Gomiddag...

Då var det dax för lite uppdatering.

Som jag tidigare skrev är barnen kvar i Sverige, vilket är en stor saknad men har haft så fullt upp här och med dagens teknik kan man höras så ofta de hinner. För det är väl så det är? Det är numera dessa tonåringar som styr och ställer om det mesta....

Efter den stora tyfonen som drog in bara några dagar efter jag kommit så har hela vår ö varit som ett plockepinn, det har tagit veckor för alla arbetare att få bort träd, kvistar mm. Men nu börjar det se ut som vanligt på de flesta ställena.

Fick besök från en Svensk vän som bor i Bangkok numera, så det blev mycket stan, hike och god mat. Har blivit lite såld på fisktacos på The Cheesecake factory här i Hk, mums....



Självklart blir det även en av de goda cheescake till efterrätt...Vilket också gästen uppskattade.

Älskade vandring, otroligt vackert, upp o ner, jobbigt men härligt.


Sedan springer man upp och ner på stan, lite mer liv och rörelse än berget men som tur är så finns det många ställen att pausa på och ta sig lite dryck.


Världens längsta havsbro har öppnat från Kina/ Macao till Hongkong. 5.5 mil lång. Under en helg kom det över 106 000 kineser till Hk, det håller på att bli helt galet. Bussar, folk, skräp och kulturkrockar.


En snabbhelg till Phuket i jobb men nice boende.


Sedan var det dax för nästa besök. Denna gång var det en Svensk tjej jag träffade för 17 år sedan då vi bodde i Hk. Hon flyttade ifrån Hk för 12 år sedan så det var mycket hon ville återuppleva. Även här shopping, god mat.



Sedan blev det också en helkväll på galoppbanan. Här var det många år sedan jag var men oj vad kul det är. Min första satsning gav över 300 kr ( satsade 50 kr) sedan till slut så gick vi back ca 150 kr men det var kvällen värd. Sedan åkte vi vidare till stan för några drinkar som blev en helkväll ute och mycket sent i säng ( läs tidigt - ops)




Natt i Hongkong...




Hade beställt lite favorit godis från Sverige, och det var inte lilla påsen gästen kom med, 2 kg snusklubba.


Gästen åkte hem nöjd efter en vecka och nästa dag bar det ut till flygplatsen igen för att möta upp sonen som kom över på sitt höstlov. Sonen och fadern körde kross.


Jag och son hängde på stan och åt som vanligt ( mycket mat här) Sonen gillar lite mer kines stuk än vad jag gör men man får ju ändå hänga på. Halsfluss kom som ett brev på posten så till Dr och lite medicin.



Sedan var det dax för hej då som alltid är otroligt jobbigt.

Några dagar hemma med fix sedan var det jobb i Thailand igen som väntade. Vi hann dock med lite njuta oxå även om det gick i ett hela veckan.





Nu väntas sista besöket för i år, en vän från Sri Lanka kommer hit och därefter ska jag försöka ta mig till Sverige. Hur julen ser ut det vet vi inte än, det blir vad det blir...

Sista inlägget för i år så önskar jag er alla en god jul och gott nytt år

// Lena







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar