onsdag 11 november 2015

Oktober / November 2015

Hej på er,

Äntligen har jag fått tummen ur och sitter här och ska försöka få ner lite om vad som har hänt de senaste. Jag slår ihop Oktober och November månad då vi snart är inne i mitten av just November, vart tar tiden vägen?

Oktober månad.
Jag var en heldag på barnens simgala som de har varje år i skolan. Då åker man till en sportanläggning ca 30 min från oss, och spanar in hur duktiga de är. Stolt då de simmade hem lite olika valörer, här tar dotter guld.


Vi har förnyat hemmet lite med nya stolar, soffbord och pallar, mycket nöjda. Det är svårare här att få fatt i möbler som man gillar om man inte vill ha Ikea ( jag är inget fan av Ikea möbler) känner mig mer som Mio möbler men så enkelt är det inte här, stilen i t.ex. Sverige är ju typ Svensk och här är den Kinesisk, och kineserna älskar mycket terrakotta färg, speglar, guld, glitter. Lite smakprov på vad som fick följa med hem. Gillar lite tuffare trä.


Barnen har varit lediga en vecka, Oktober lov, vi valde att bara vara hemma och mysa, blev en del middagar ute, alltid lika mysigt. ( även om man mer eller mindre får tvinga med dem) Vår plaza är pyntad med vackra stjärnor som ändrar färg.


Fick även fota min alldeles egna stjärna....


Oktober är ju bröstcancer månaden och självklart supportar vi detta och då även med rosa naglar, hela månaden.


Jag och sonen tog en kväll i stan för att fota. Sonen är intresserad av att fota och har just gått en fotokurs, fått lite tips om coola fotoplatser så denna gång blev det dessa hus.






Lite Hongkong natt blev det oxå....

Sedan var det dax för besök, alltid lika roligt. Denna gång var det Pam och Ulle som kom. Pamela har varit här en gång tidigare men första gången för Ulle. Blev de vanliga turistiga sakerna, shopping, vandring och pool. Här kommer det lite bilder från veckan.





 En fartfylld vecka och så trevlig att jag bestämde mig för att följa med vännerna till Sverige, ha ha....
Snabba ryck men anledningen var att barnen åkte på klassresa till Borneo en vecka så vad skulle jag göra hemma själv, en spontanare blev det.
Fick uppleva några friska höstdagar med släkt och vänner. Alltid lika trevligt.

Innan vi åkte karvade mannen och sonen den obligatoriska pumpan inför Halloween. Det var också något av det första jag gjorde i Sverige, besökte graven, alla dessa vackra ljus och tankar som går till de som inte är med oss längre, för mig är det då speciellt min far som är saknad.


Promenad, släkt, vänner och natur...


Här är min fina bror med fru som hade kalas samma dag som jag kom då hon fyllde år, så direkt från flyget till kalas. Sedan p.g.a. jetlaggen så går det ju inte hålla ögonen öppna längre än till ca 20.00, särskilt när det är så mörkt ute, men kl 02, då är jag uppe och pigg....grrrrr....




 Picknick med kär väninna....


Självklart slank dessa bästa, godaste skaldjuren ner....finns faktiskt inget godare i min smak än just havskräftor. Dax att åka tillbaka och jag åkte " i mån av plats biljetter" men det gick vägen åt båda hållen. Fantastisk värld där uppe ovanför molnen. En portion dumplings slank ner oxå innan jag gick ombord, i Stockholm.


Mötte upp barnen efter deras resa till Borneo och fick dessa fina presenterna, ha ha....
Med detta kort säger jag hej för denna gång.

// Lena







                               
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar